Post by Jamie Woods on Nov 29, 2008 12:54:06 GMT 1
22 Jaar geleden in Port Royal.
Een man en een vrouw, zaten dolgelukkig op de bank, met een klein meisje van één dag oud in hun armen.
'Ze is zó mooi!' Zei de vrouw en ze keek haar man aan.
'Ja, ze lijkt op jou lieverd!' Zei de man glimlachend.
De man stond op.
'Ik moet weg, op reis.' Zei hij verdrietig.
'Wat? Waarom?' Vroeg de moeder verbaast.
'Voor mijn werk..' Loog de man.
Beteudert knikte de vrouw.
'Wanneer ben je dan terug?' Vroeg ze.
'Ik weet het niet.. Niet snel in elk geval.. Ik ga morgen weg.' Antwoordde de man.
De man stond op en ging wat spullen pakken.
2 dagen later.
'Niet teveel drinken hé!' Riep de vrouw terwijl ze met het babytje in haar armen stond te zwaaien.
De man liep weg, naar de haven van Port Royal.
De vrouw bleef verdrietig achter.
Ze stapte weer naar binnen en legde het kleine meisje in een soort houten wiegje.
'We zien hem snel weer.. Maak je maar geen zorgen..' Mompelde ze tegen haar.
Een jaar later werd er op de deur geklopt en de vrouw, die Angela heette stond op uit haar stoel.
Kauwend op een stukje appel trok ze de deur open.
'Dag buurvrouw, deze brief is van u en hebben wij gekregen toen u in de haven was, dus kom ik hem even brengen.' Zei de buurman en hij keek haar vriendelijk aan.
Angela knikte hem vriendelijk toe en hij liep weg.
'Een brief? Van wie zou die nou zijn?' Vroeg ze zich af.
Snel maakte ze hem open en na de brief gelezen te hebben zakte ze in elkaar.
Dit stond er in de brief:
Geachte mevrouw Woods,
Ik moet u helaas mededelen dat uw man, Richardo Woods,
is opgepakt wegens piraterij, en morgenochtend vroeg zal worden opgehangen.
Het spijt me zeer, en ik hoop niet dat u of uw dochter, ook dat pad op zullen gaan.
Vriendelijke groet, en wij wensen u veel succes met het verwerken van dit nieuws.
Het kleine meisje wat nu één jaar oud was en Jamie heette, had er natuurlijk nog geen idee van van wat er nou eigenlijk gebeurd was.
Met grote ogen stond ze te kijken naar haar moeder, die huilend op de grond lag.
2 jaar later, in hetzelfde huisje.
Het was rond middernacht en Jamie lag in bed te slapen.
Er werd op de deur geklopt en Angela, die nog wakker was, trok snel wat kleren aan en ze rende naar de deur.
Gapend trok ze die open.
Geschrokken keek ze de man aan die voor de deur stond.
'Richardo?' Vroeg ze en ze keek moeilijk.
De man knikte.
'Je leeft nog!?' Met tranen in haar ogen omhelsde Angela haar man.
'Ja, ik ben ontsnapt, en ik kwam hierheen omdat ik niet zonder jullie kan! Mag ik nu alsjeblieft even naar onze dochter kijken?' Vroeg hij zachtjes.
'Nee, Richardo, dat kan niet, als Jamie je ziet word ze gek!' Mompelde Angela.
'Ik maak haar heus niet wakker, ik wil haar alleen even zien..'
Richardo liep langs Angela naar Jamie's kamertje.
Hij keek vertederd naar het 3 jaar oude meisje die diep in slaap lag.
'Ik heb iets voor haar..' Mompelde Richardo.
'Kan jij het aan haar geven?' Vroeg hij terwijl hij een kleine krat met luchtgaatjes tevoorschijn haalde.
Hij opende hem.
Er zaten 2 kleine aapjes in.
'Ik heb er ook een voor jou.. Die van Jamie heet Pino, en die voor jou heet Laila. En ik vroeg me af of ik weer bij jullie kon wonen..' Zei hij zenuwachtig.
'Dat kan wel.. Maar Jamie kan dat echt niet weten.. Daarvoor ben je té lang weggeweest.. En je zal je piratenleven moeten opgeven.. Je blijft ALTIJD binnen, en niemand mag weten dat je nog leeft, want je hebt ons ten schande gemaakt! Als ze het zouden weten.. Kan Jamie nooit een écht lady worden!' Riep Angela kwaad.
'Waarom neem je me dan nog in huis? Dan kan ik net zo goed weggaan..' Mompelde Richardo.
'Nee, dat kan ik je ook niet aandoen.. Hoe graag ik het ook wil.. Ik zal nooit ophouden met van je te houden, vandaar..' Zei Angela.
Weken gingen voorbij, terwijl Jamie nooit iets doorhad.
Op een avond, zaten Richardo en Angela te praten, toen er geklopt werd.
'Snel! Verstop je!' Siste Angela en ze duwde hem onder de bank.
Angela deed snel de deur open op een kier.
'Ja?' Zei ze en ze schrok.
Het waren mannen van de EITC.
'We zijn op zoek naar Richardo Woods, hij is ontsnapt aan de galg en het schijnt dat hij hier gewoont heeft.' Zei een van hen.
'Is hij ontsnapt? Wat een sukkel!' Zei Angela en ze deed alsof ze verbaast keek.
'Ehm.. Ja, en wij hebben bevel om uw huis te doorzoeken.. Het zou natuurlijk kunnen dat hij hier stiekem naar binnen geglipt is..' Mompelde een van de mannen.
'Moet dat? Mijn dochter ligt te slapen!' Fluisterde Angela.
'Ja, dat moet!' Zei de man weer en hij duwde haar ruw opzij.
De mannen liepen een voor een naar binnen en al snel was het hele huis gevuld met mannen van de EITC.
'Nu is het voorbij..' Mompelde Angela met tranen in haar ogen.
'JA! Ik heb hem!' Werd er op dat moment geschreeuwt van achter de bank.
Ze trokken zijn mouw omhoog en checkte zijn brandmerk.
Voor Angela het doorhad waren ze alweer weg.
Wat het allerergste was; Angela was zwanger van hem, alweer.
Maar dat wist zij toen nog niet.
Het was 2 maanden later.. De verjaardag van Jamie.
Jade en Matt, de buurkinderen waren er ook.
Er stond een prachtige verjaardagstaart op tafel met 4 kaarsjes erin.
Lachend keek Angela toe hoe de kinderen de grootste lol hadden.
'Weetje wat? gaan jullie maar lekker buiten spelen!' Stelde ze voor met een neplach.
Toen de kinderen buiten waren begon ze zich voor te bereiden op een bitter afscheid.
Een man en een vrouw, zaten dolgelukkig op de bank, met een klein meisje van één dag oud in hun armen.
'Ze is zó mooi!' Zei de vrouw en ze keek haar man aan.
'Ja, ze lijkt op jou lieverd!' Zei de man glimlachend.
De man stond op.
'Ik moet weg, op reis.' Zei hij verdrietig.
'Wat? Waarom?' Vroeg de moeder verbaast.
'Voor mijn werk..' Loog de man.
Beteudert knikte de vrouw.
'Wanneer ben je dan terug?' Vroeg ze.
'Ik weet het niet.. Niet snel in elk geval.. Ik ga morgen weg.' Antwoordde de man.
De man stond op en ging wat spullen pakken.
2 dagen later.
'Niet teveel drinken hé!' Riep de vrouw terwijl ze met het babytje in haar armen stond te zwaaien.
De man liep weg, naar de haven van Port Royal.
De vrouw bleef verdrietig achter.
Ze stapte weer naar binnen en legde het kleine meisje in een soort houten wiegje.
'We zien hem snel weer.. Maak je maar geen zorgen..' Mompelde ze tegen haar.
Een jaar later werd er op de deur geklopt en de vrouw, die Angela heette stond op uit haar stoel.
Kauwend op een stukje appel trok ze de deur open.
'Dag buurvrouw, deze brief is van u en hebben wij gekregen toen u in de haven was, dus kom ik hem even brengen.' Zei de buurman en hij keek haar vriendelijk aan.
Angela knikte hem vriendelijk toe en hij liep weg.
'Een brief? Van wie zou die nou zijn?' Vroeg ze zich af.
Snel maakte ze hem open en na de brief gelezen te hebben zakte ze in elkaar.
Dit stond er in de brief:
Geachte mevrouw Woods,
Ik moet u helaas mededelen dat uw man, Richardo Woods,
is opgepakt wegens piraterij, en morgenochtend vroeg zal worden opgehangen.
Het spijt me zeer, en ik hoop niet dat u of uw dochter, ook dat pad op zullen gaan.
Vriendelijke groet, en wij wensen u veel succes met het verwerken van dit nieuws.
Het kleine meisje wat nu één jaar oud was en Jamie heette, had er natuurlijk nog geen idee van van wat er nou eigenlijk gebeurd was.
Met grote ogen stond ze te kijken naar haar moeder, die huilend op de grond lag.
2 jaar later, in hetzelfde huisje.
Het was rond middernacht en Jamie lag in bed te slapen.
Er werd op de deur geklopt en Angela, die nog wakker was, trok snel wat kleren aan en ze rende naar de deur.
Gapend trok ze die open.
Geschrokken keek ze de man aan die voor de deur stond.
'Richardo?' Vroeg ze en ze keek moeilijk.
De man knikte.
'Je leeft nog!?' Met tranen in haar ogen omhelsde Angela haar man.
'Ja, ik ben ontsnapt, en ik kwam hierheen omdat ik niet zonder jullie kan! Mag ik nu alsjeblieft even naar onze dochter kijken?' Vroeg hij zachtjes.
'Nee, Richardo, dat kan niet, als Jamie je ziet word ze gek!' Mompelde Angela.
'Ik maak haar heus niet wakker, ik wil haar alleen even zien..'
Richardo liep langs Angela naar Jamie's kamertje.
Hij keek vertederd naar het 3 jaar oude meisje die diep in slaap lag.
'Ik heb iets voor haar..' Mompelde Richardo.
'Kan jij het aan haar geven?' Vroeg hij terwijl hij een kleine krat met luchtgaatjes tevoorschijn haalde.
Hij opende hem.
Er zaten 2 kleine aapjes in.
'Ik heb er ook een voor jou.. Die van Jamie heet Pino, en die voor jou heet Laila. En ik vroeg me af of ik weer bij jullie kon wonen..' Zei hij zenuwachtig.
'Dat kan wel.. Maar Jamie kan dat echt niet weten.. Daarvoor ben je té lang weggeweest.. En je zal je piratenleven moeten opgeven.. Je blijft ALTIJD binnen, en niemand mag weten dat je nog leeft, want je hebt ons ten schande gemaakt! Als ze het zouden weten.. Kan Jamie nooit een écht lady worden!' Riep Angela kwaad.
'Waarom neem je me dan nog in huis? Dan kan ik net zo goed weggaan..' Mompelde Richardo.
'Nee, dat kan ik je ook niet aandoen.. Hoe graag ik het ook wil.. Ik zal nooit ophouden met van je te houden, vandaar..' Zei Angela.
Weken gingen voorbij, terwijl Jamie nooit iets doorhad.
Op een avond, zaten Richardo en Angela te praten, toen er geklopt werd.
'Snel! Verstop je!' Siste Angela en ze duwde hem onder de bank.
Angela deed snel de deur open op een kier.
'Ja?' Zei ze en ze schrok.
Het waren mannen van de EITC.
'We zijn op zoek naar Richardo Woods, hij is ontsnapt aan de galg en het schijnt dat hij hier gewoont heeft.' Zei een van hen.
'Is hij ontsnapt? Wat een sukkel!' Zei Angela en ze deed alsof ze verbaast keek.
'Ehm.. Ja, en wij hebben bevel om uw huis te doorzoeken.. Het zou natuurlijk kunnen dat hij hier stiekem naar binnen geglipt is..' Mompelde een van de mannen.
'Moet dat? Mijn dochter ligt te slapen!' Fluisterde Angela.
'Ja, dat moet!' Zei de man weer en hij duwde haar ruw opzij.
De mannen liepen een voor een naar binnen en al snel was het hele huis gevuld met mannen van de EITC.
'Nu is het voorbij..' Mompelde Angela met tranen in haar ogen.
'JA! Ik heb hem!' Werd er op dat moment geschreeuwt van achter de bank.
Ze trokken zijn mouw omhoog en checkte zijn brandmerk.
Voor Angela het doorhad waren ze alweer weg.
Wat het allerergste was; Angela was zwanger van hem, alweer.
Maar dat wist zij toen nog niet.
Het was 2 maanden later.. De verjaardag van Jamie.
Jade en Matt, de buurkinderen waren er ook.
Er stond een prachtige verjaardagstaart op tafel met 4 kaarsjes erin.
Lachend keek Angela toe hoe de kinderen de grootste lol hadden.
'Weetje wat? gaan jullie maar lekker buiten spelen!' Stelde ze voor met een neplach.
Toen de kinderen buiten waren begon ze zich voor te bereiden op een bitter afscheid.