Post by Cate Sparrow on Jan 8, 2009 16:30:39 GMT 1
Met mijn hoofd naar mijn handen gericht drukte Adolf me een kop thee in mijn handen. Ik zei niks, ik nam het hem nog steeds kwalijk van wat hij gedaan had. Mijn moeder had gelijk. Ze waarschuwde me altijd voor mensen die niet zijn zoals ze zich voor doen. ‘Caitlin, ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar pas op voor zulke mensen! Ze zijn niet zoals ze zich uiten, ze hebben een slechte aura om hun heen. Pas op met wie je vertrouwd!’ hoorde ik de stem van mijn moeder nog door mijn hoofd galmen. Er ontsnapte een traan uit mijn ooghoek die zich een weg baande langs mijn neus, en de traan viel in mijn thee. Ik sloot mijn ogen en voelde de kilte die om Adolf hing. Zijn aura was kil, koud en ongewenst. De kou die hij uitstraalde voelde ik door mijn lichaam, en ik rilde. ‘Cate? Wat is er meisje?’ vroeg Lizz die opstond en naast me kwam zitten. Ik voelde haar warme hand op mijn schouder en ze keek me met haar liefdevolle blik aan. ‘n.n.niks’ stotterde ik. ‘Cate, mee komen…. Nu!’ zei Jack een beetje geërgerd en hij baande zich een weg naar de deur die naar de hal leidde. Ik zette mijn kop thee op het tafeltje en zwijgend volgde ik mijn vader. Toen ik de deur achter mij dicht deed keek Jack mij met een blik aan die ik nog goed kende van vroeger. Het was een nare blik die hij vroeger vaak gebruikte als hij ruzie had met mijn moeder. Een koude, boze blik die totaal niet bij mijn vader paste. ‘En nu ga je me vertellen wat er aan de hand is’ zei hij en hij sloeg zijn armen over elkaar en keek me met een doorboordende blik aan. ‘Er is niks’ zei ik terwijl ik naar de vloer keek. ‘Er is wel wat, en jij gaat dat me nu vertellen’ zei Jack zonder zijn blik te veranderen. Ik keek hem even aan en keek toen weer naar de grond. ‘Er is echt niks’ zei ik en ik rende de trap op om mijn vader te ontvluchten. Maar die pillen maakte me duizelig en ik struikelde over mijn eigen voeten. Ik smakte op de grond en ik voelde weer al de pijn in mijn lichaam. Ik bleef op de grond liggen en ik begon te huilen. Na ongeveer 5 minuten daar op de grond te hebben gelegen voelde ik een hand op mijn schouder. ‘Mevrouw?’ vroeg een mannen stem. ‘Kan ik u ergens me helpen?’ vroeg hij voorzichtig en ik tilde mijn vermoeide hoofd op. Het was één van de bediendes. Hij was ouder dan mij maar ondanks dat had hij een jonge uitstraling in zijn ogen. Ik glimlachte vermoeit door de tranen heen en ik schudde mijn hoofd. De jongen hielp me met opstaan. ‘Bedankt’ zei ik zacht en ik veegde mijn tranen weg. ‘Geen dank’ zei hij en hij bracht me naar mijn kamer.