Post by Mary Woods on Oct 24, 2008 20:52:16 GMT 1
'Land in zicht!' Werd er vanuit het kraaiennest geroepen.
Mary stormde Jamie's kajuit uit en keek over de reling.
Ze zag in de verte een heel klein streepje land.
'Shit..' Mompelde ze.
'Maak alles klaar om aan land te gaan! En snel een beetje, stelletje luilakken!' Riep ze.
'Wij zijn luilakken? Wie heeft er nou de hele tijd in de kajuit gehangen?' Mompelde Bud.
Mary was achter hem komen staan en schreeuwde boos naar hem:
'Waarom denk je dat ik in de kajuit zat, idioot? Om theekransjes te houden met mijn doodzieke zus? Ten eerste ik lust geen thee, ten tweede, hou gewoon je bek dicht!
Bud liep snel weg.
Johnny kwam snel aangelopen;
'Mary, alles ís al klaar!' Zei hij glimlachend.
'Echt?' Vroeg Mary voorzichtig.
'Ja.. Toen jij met Jamie bezig was zijn wij aan de slag geweest!' Zei hij en hij knipoogde.
'Oww wat lief!! Vandaar dat Bud zo shagrijnig was!' Zei Mary zacht.
Na een uur kwamen ze in de haven van hun doel: Tortuga.
Gregor en Johnny voerden de doodzieke Jamie af naar de dichtsbijzijnde dokter.
Mary liep bezorgd mee.
Mary was weggestuurd bij de dokter omdat er anders te veel bezoek was, en liep eenzaam door de stille winkelstraatjes.
Verderop zag ze drie gestalten staan.
Ze liep eropaf.
Ze hoorde geschreeuw.
Een man werd bedreigd door twee mannen die zo te zien iets gestolen hadden, de andere man was de verkoper.
Mary had een rotbui en geen zin om moeilijk te doen en schoot een van de dieven neer.
Wat ze niet doorhad had was dat de ander achter haar stond.
Ze hoorde een klik en daarna een knal.
Ze voelde een pijnscheut door haar rechterschouderblad gaan en zakte op haar kniën op de grond.
Ze kon nog net zien dat de lafaards de verkoper neerstaken en wegrenden, maar toen werd het zwart voor haar ogen.
Bij de dokter schoot Johnny overeind toen hij de knal hoorde.
Hij had een slecht voorgevoel.
Hij rende naar buiten door de stille winkelstraten, tot hij twee lichamen zag liggen.
Hij sprintte ernaartoe en zag tot zijn schrik Mary op de grond liggen.
Ze zag er behoorlijk slecht uit zo.
Hij begon te snikken en hurkte bij Mary neer en nam haar in zijn armen.
'Waarom...?' Fluisterde hij en begon eindeloos lang te huilen met zijn verloofde in zijn armen.
Mary stormde Jamie's kajuit uit en keek over de reling.
Ze zag in de verte een heel klein streepje land.
'Shit..' Mompelde ze.
'Maak alles klaar om aan land te gaan! En snel een beetje, stelletje luilakken!' Riep ze.
'Wij zijn luilakken? Wie heeft er nou de hele tijd in de kajuit gehangen?' Mompelde Bud.
Mary was achter hem komen staan en schreeuwde boos naar hem:
'Waarom denk je dat ik in de kajuit zat, idioot? Om theekransjes te houden met mijn doodzieke zus? Ten eerste ik lust geen thee, ten tweede, hou gewoon je bek dicht!
Bud liep snel weg.
Johnny kwam snel aangelopen;
'Mary, alles ís al klaar!' Zei hij glimlachend.
'Echt?' Vroeg Mary voorzichtig.
'Ja.. Toen jij met Jamie bezig was zijn wij aan de slag geweest!' Zei hij en hij knipoogde.
'Oww wat lief!! Vandaar dat Bud zo shagrijnig was!' Zei Mary zacht.
Na een uur kwamen ze in de haven van hun doel: Tortuga.
Gregor en Johnny voerden de doodzieke Jamie af naar de dichtsbijzijnde dokter.
Mary liep bezorgd mee.
Mary was weggestuurd bij de dokter omdat er anders te veel bezoek was, en liep eenzaam door de stille winkelstraatjes.
Verderop zag ze drie gestalten staan.
Ze liep eropaf.
Ze hoorde geschreeuw.
Een man werd bedreigd door twee mannen die zo te zien iets gestolen hadden, de andere man was de verkoper.
Mary had een rotbui en geen zin om moeilijk te doen en schoot een van de dieven neer.
Wat ze niet doorhad had was dat de ander achter haar stond.
Ze hoorde een klik en daarna een knal.
Ze voelde een pijnscheut door haar rechterschouderblad gaan en zakte op haar kniën op de grond.
Ze kon nog net zien dat de lafaards de verkoper neerstaken en wegrenden, maar toen werd het zwart voor haar ogen.
Bij de dokter schoot Johnny overeind toen hij de knal hoorde.
Hij had een slecht voorgevoel.
Hij rende naar buiten door de stille winkelstraten, tot hij twee lichamen zag liggen.
Hij sprintte ernaartoe en zag tot zijn schrik Mary op de grond liggen.
Ze zag er behoorlijk slecht uit zo.
Hij begon te snikken en hurkte bij Mary neer en nam haar in zijn armen.
'Waarom...?' Fluisterde hij en begon eindeloos lang te huilen met zijn verloofde in zijn armen.